پـیام نـور

دانلود نمونه سوالات و اطلاع از آخرین اخبار پیام نور

پـیام نـور

دانلود نمونه سوالات و اطلاع از آخرین اخبار پیام نور

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

آخرین فرصت برای ثبت نمره میان ترم پیام نور در نیمسال اول تا 5 دی ماه است

به گزارش وبسایت پیام نور، براساس آنچه که در تقویم آموزشی سال تحصیلی 94-93 دانشگاه پیام نور آمده است، تاریخ آخرین مهلت ثبت نمره میان ترم برای دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی تا 5 دیماه 93 اعلام شده است
همچنین مهلت ثبت نمره میان ترم پیام نور برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا 30 دیماه تعیین شده است.

بنابراین مراکز، واحد ها و اساتید دانشگاه پیام نور فقط تا تاریخ های اعلام شده فرصت خواهند داشت نمرات میان ترم نیمسال اول را در سیستم گلستان برای دانشجویان وارد و ثبت نمایند.
لازم به ذکر است بعد از تاریخ اعلام شده امکان ثبت نمره میان ترم در سیستم گلستان دیگر فراهم نخواهد شد.
به کلیه دانشجویان پیام نور توصیه می کنیم در صورتی که نمره میان ترم آنها هنوز در سیستم ثبت نشده است پیگیری لازم را در این زمینه خودشان انجام دهند!
لازم به ذکر است آخرین فرصت برای ثبت نمره عملی در سیستم گلستان دو نیمسال تعیین شده است یعنی تا اساتید تا ترم بعد برای ثبت نمره عملی می توانند اقدام کنند. البته بهتر است زودتر اعلام شود!


منبع: سایت اخبار پیام نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۱۸:۴۷

تاریخ امتحانات دانشگاه پیام نور در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 تغییر کرد

به گزارش وبسایت پیام نور، تاریخ امتحانات پیام نور در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 بدلیل همزمانی با همایش 25 سال تلاش و بالندگی دانشگاه پیام نور تغییر کرد.

براساس اطلاعات بدست آمده توسط کلیه امتحانات پیام نور که پیش از این قرار بود در روز 17 دیماه 93 برگزار شود به روز 30 دیماه 93 تغییر کرده است.

ترابی رییس مرکز آزمون پیام نور در گفتگوی تلفنی در همین رابطه عنوان کرد: اگر تاریخ قطعی برگزاری همایش مشخص شده باشد احتمال تغییر امتحانات نیز وجود دارد.
بدین ترتیب امتحانات ترم اول پیام نور در سال تحصیلی 94-93 از 3 دیماه آغاز و تا 30 دیماه ادامه خواهد داشت.


منبع: سایت اخبار پیام نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۱۸:۴۰

امکان انتخاب محل امتحانات کارشناسی ارشد پیام نور در نیمسال اول آغاز شد

به گزارش وبسایت پیام نور، براساس آنچه که در تقویم آموزشی سال تحصیلی 94-93 دانشگاه پیام نور آمده است امکان تعیین محل آزمون امتحانات پایان ترم در نیمسال اول برای دانشجویان کارشناسی ارشد از امروز 8 آذر آغاز  و تا 14 آذر ۹۳ ادامه خواهد داشت.

دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور در تاریخ اعلام شده می توانند با مراجعه به سیستم گلستان پیام نور به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir و از مسیر آموزش -> دانشجو -> درخواست ها -> " انتخاب محل آزمون "نسبت به تعیین محل آزمون خود اقدام کنند.

در تعیین محل آزمون ، شهریه و استاد تغییری نمی کند و فقط محل امتحان تغییر می کند.

مهم نیست آن شهری که دانشجویان انتخاب می کنند رشته ارشد دارد یا ندارد تنها چیزی که مهم است داشتن دانشگاه پیام نور در آن شهر است. اما این موضوع برای شهر تهران استثنا می باشد دانشجویانی که می خواهند در تهران امتحان بدهند از چهار مرکز موجود در شهر تهران یعنی پیام نور تهران جنوب (رشته های علوم انسانی)، پیام نور تهران شمال (رشته های فنی و مهندسی)، پیام نور تهران شرق (رشته های علوم پایه) و پیام نور تهران غرب (رشته های مدیریت و حسابداری) فقط مرکزی را می توانند انتخاب کنند که رشته آنها را داشته باشد! اگر رشته دانشجو در هیچ یک از چهار مرکز تهران وجود نداشت هر کدام را که بخواهند می توانند انتخاب کنند (دانشجویان پیام نور تهران برای انتخاب سایر شهر های ایران منعی ندارند)

دانشجویان برون مرزی مجاز به انتخاب مرکز آزمون نمی باشند.

دانشجویان بدهکار بعد از پرداخت شهریه می توانند در سیستم از امکان تعیین محل آزمون استفاده کنند.

نکته : اجباری برای تعیین محل آزمون وجود ندارد و در صورت عدم تعیین محل آزمون در سیستم گلستان امتحانات دانشجویان در همان مرکز خود برگزار می شوند.

همچنین لازم به ذکر است دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند با استفاده از امکان مهمان اضطراری با موافقت مبدا و مقصد نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند برای انجام این کار باید حضوری اقدام کنید.


منبع: سایت اخبار پیام نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۳:۱۴

معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور علت افزایش شهریه جدید را توضیح داد

به گزارش وبسایت پیام نور، روز دوشنبه دانشجویان پیام نور پس از ورود به سیستم گلستان متوجه افزایش ناگهانی مبلغ شهریه خود شدند. افزایش شهریه ای که دقیقا مشخص نبود علت آن چیست!

شهریه دانشجویان پیام نور که پیش از این در سال تحصیلی جدید 15 درصد افزایش داشته بود اکنون با یک افزایش 35 هزار تومانی جدید روبرو شد.

مبلغ 35 هزار تومانی که در سیستم گلستان به عنوان خدمات ثبت شده است (تصویر 35 هزار تومان اضافه شده در سیستم گلستان اینجا)

معاون مالی اداری دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با سایت اخبار پیام نور علت افزایش 35 هزار تومانی شهریه پیام نور را توضیح داد.

سید محمد صدری عنوان کرد: طبق بخشنامه وزارتی مصوب شده است که در دانشگاه های شبانه ، غیرانتفاعی و پیام نور مبلغ 35 هزار تومان بابت امور فرهنگی شهریه دانشجویان افزایش پیدا کند و در واقع 35 هزار تومان بابت امور فرهنگی سهم دانشجو می باشد که باید پرداخت کند.

وی افزود: این موضوع از سال جدید اجرایی شده است.


منبع: سایت اخبار پیام نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۳:۰۵

تارنمای اخبار پیام نور نوشت:

رییس مرکز آزمون پیام نور تغییر نحوه محاسبه میان ترم را تکذیب کرد!

به گزارش وبسایت پیام نور، ابوالحسن ترابی رییس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با سایت اخبار پیام نور تغییر نحوه محاسبه میان ترم را تکذیب کرد.

وی عنوان کرد: تغییری در نحوه محاسبه نمره میان ترم صورت نگرفته است.

این مسئول پیام نور افزود: موضوع تغییر در نحوه محاسبه نمره میان ترم در شورای آموزشی مطرح شده بود تا  دانشجو 40 درصد نمره را بگیرید تا نمره میان ترم به او تعلق بگیرد اما در حال حاضر اجرا نمی شود و به همان روش قبل نمرات محاسبه می شوند. (نحوه محاسبه نمره میان ترم به روش قبل اینجا کلیک کنید).

اما با اینکه رییس مرکز آزمون پیام نور این موضوع را تکذیب کرده است برخی مراکز پیام نور به هر دلیل اقدام به انتشار اطلاعیه ای هایی در رابطه با تغییر نحوه محاسبه میان ترم کرده اند.

برای مشاهده سایت برخی مراکز پیام نور که خبر تغییر نحوه محاسبه میان ترم را منتشر کرده اند اینجا کلیک کنید

ترابی در رابطه با اینکه چرا سایت مراکز پیام نور این خبر را منتشر کرده اند گفت این خبر صحیح نیست و تغییری صورت نگرفته است.

حال باید دید که مراکز و واحدهای پیام نور بر چه اساسی این خبر به این مهمی را اگر اجرا نمی شود اطلاع رسانی کرده اند!


منبع: سایت اخبار پیام نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۲:۵۱